2012. szeptember 22., szombat

Csokis süti


Napokban nézegettem a fényképezőgép SD kártyáját és rájöttem mennyi mindent nem postoltam a blogba. Most megpróbálom pótolni.
Ezt a sütit is egy értekezletre sütöttem, ezzel leptem meg a kollégáimat. Vörösborban sült szilvalekvárt ettünk hozz. Mindenkinek nagyon  ízlett. Egyszer használatos papír sütőben sütöttem, ami nagyon ötletes dolog, mert könnyű, szépen megsül benne és épségben lehet benne szállítani a süteményt.

Egyszerű csokis süti

Hozzávalók:

25 dkg liszt
3 dkg holland kakaó
5 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %-os)
12,5 dkg vaj
25 dkg porcukor
2 db tojás
1 vanília rúd
½ csg sütőpor
1,5 dl tej
1 dl tejszín

Elkészítés: a csokoládét vízgőz fölött felolvasztjuk. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a puha vajat, a kakaót és az már nem meleg, olvasztott csokoládét, jól elkeverjük. Hozzátesszük a sütőporral összekevert lisztet, majd a tejet, a tejszínt, ismét jól átkeverjük. Ezután tepsibe, vagy papír sütőbe tesszük. Előmelegített sütőben, 170 fokon kb. 25-30 percig sütjük.  Szilvalekvárral, vagy bármilyen sodóval tálalhatjuk.

11 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen egyszerű sütiket. Finom házi lekvárral... Hmmm...

    VálaszTörlés
  2. A nagymamám sütött mindig ilyet. Olyan jól csinálta! Csak ő a pikáns lekvárt a lapok közé kente...Tök mindegy, így is úgy is finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Gondoltam rá én is, de akkor ki kellett volna szedni a formából és azt nem akartam, így rátettük-))

      Törlés
  3. Nagyon guszta, sütöttem mostanában hasonlót, de, ha jól emlékszem étcsoki nélkül, és mi is lekvárral ettük! Nagyon finom kis sütemény! Az a papír sütő, papírból van vagy alufóliából, mert én olyat láttam a Spar-ban, és eljátszottam a gondolattal, hogy vegyek aztán nem mertem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi!

      Köszi. A sütőt Dolce VIta konyhájából rendeltem, nagyon klassz, többször használtam már.
      http://www.dolcevitakonyha.hu/index.php/konyhafelszereles/sutes-fozes/sutoforma/kalacssuto-forma-1.html

      Törlés
  4. Ezt én megcsinálom, mer nagyon tetszik. Annyit viszont megpróbálok, hogy félbe vágom, és közé rakom a lekit, és kerek tortaformába csinálom. Remélem sikerül olyan szép lesz, mint a Tied. Köszönöm és
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  5. Végre sikerült bejutnom, ezt a sütit szeretném megcsinálni, valami hasonlót ettünk múlt hétvégén Villányban, erdei gyümölcs-szottyossal volt leöntve, kis tejszínhab, kevés csokicsorgatós, remek volt és látom Nálad egy hete és nem tudtam bejutni!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi!
      Elnézést a kis kellemetlenségért.
      Remélem sikerülni fog, majd megyek megnézem, azzal is nagyon finom lesz:-))

      Törlés
  6. Nagyon tetszik, fincsi kis süti... és lekvárral... hmmm. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...