2012. szeptember 20., csütörtök

Kelt rózsa


Tegnap késő délután azon gondolkodtam, hogy elég lesz a kenyér reggelire, vagy menjek el a pékségbe. Ez utóbbihoz nagyon nem volt kedvem, későn is értem haza a munkából. Örültem, hogy hazaértem, a kocsimat is betette a párom a garázsba. Ekkor láttam meg Gabinál a FB-on egy rózsa formájú süteményt, amit kelt tésztából készített. A brióshoz hasonlító finomság, nagyon érdekesen volt formázva, ez fogott meg a legjobban. Igaz már láttam korábban a FB-on és a You tubon, de nem néztem meg tüzetesebben, de most Gabinál annál inkább. Tök jó, gondoltam, ezt nekem is ki kell próbálni. Gyorsan el is készült és mondhatom ilyen finomat régen ettem, még azon nyomban melegében egy kis vörösborban sült szilvalekvárral meg is kóstoltuk. Nagyon szépen köszönöm Gabinak a receptet itt is, sajnos én nem tudtam fényképezni fázisképeket, mert közben besötétedett és lámpánál így sem a legjobb képek készültek. Gabi receptje itt található fázisképekkel!

Kelt rózsa

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1,5 dl langyos tej
  5 dkg puha vaj (vagy margarin)
  1 evőkanál cukor
  1 cs. vaníliás cukor
  1 tojássárgája
  1,5 dkg élesztő

 a tetejére:
 1 tojássárgája
 0,5 dl tejszín
 szórócukor.

Elkészítés: az élesztőt egy kevés tejjel, cukorral  és liszttel felfuttatjuk. A lisztet, a kétféle cukrot, a tojássárgáját, a tejet a kenyérsütő gépbe tesszük és dagasztó programra  kapcsoljuk. Hagyjuk a duplájára kelni. Kivesszük a gépből, és lisztezett felületen 3-4 mm vékonyra nyújtjuk. Egy nagyobb pogácsa szaggatóval köröket vágunk a tésztából. 5 db kört félig egymásra tesszük takarásban, majd feltekerjük. Középen késsel elvágjuk és a vágott felükkel lefelé sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk kicsit messzebb egymástól, mert nőni fognak. Nekem 3 db volt egy sorban. Újból hagyjuk fél órát kelni. Szépen kinyílnak a rózsák szirmai. A sütőt előmelegítjük 170 fokra, a péksütiket lekenjük a tojássárgája és tejszín keverékével, szórócukorral megszórjuk. Kb. 15-20 perc alatt készre sütjük. Nagyon finom, könnyű levegős süteményt kapunk.

4 megjegyzés:

  1. Hú de szépek! :) Nagyon bepuszilnám őket most! Nem is érdekelne, h ilyen késő van! :)))

    VálaszTörlés
  2. De szépek lettek nálad is! Annyira örültem, amikor írtad, hogy elkészítetted és hogy mennyire ízlett Nektek! Köszönöm szépen, hogy megírtad, és a linket is - kedves vagy. :)

    VálaszTörlés
  3. Nudlee! Lepd meg a családot vele, nagyon könnyű elkészíteni, Gabinál vannak fázisképek is:-))

    Csibe! Köszi és milyen finomak:-))

    Gabi!

    Nagyon köszi a receptet, tényleg nagyon ötletes és finom a tésztája:-))
    A linkelés pedig alap nálam:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...