2012. szeptember 19., szerda

Szilvás pite


Még tavasszal vettem Michel Roux Tésztavarázs című könyvét és most került sor, hogy valamit kipróbáljak belőle.
Nekem nagyon tetszik a könyv, biztos több minden készül majd belőle.
A választásom most egy olyan tésztára esett, amit nem kellett vakon sütni, rögtön lehetett beletenni a tölteléket és együtt sütni.
A tészta: pate á foncer (flantészta), a töltelék cukrászkrém (sárgakrém, crème pâtissière) vagy ki hogy ismeri és vörösborban párolt szilva. A könyvben a 60. oldalon található a recept, ott ringlóval készült belőle torta néven, de ez azért nekem nem torta, inkább pitének mondanám. Akinek jobban tetszik hívja tortának, nekem a torta más süteményt jelent.

Szilvás pite

Hozzávalók:
a tésztához(pate a foncer, vagy flantészta)
25 dkg liszt
12,5 dkg puha vaj, kis kockákra felvágva
1 tojás
1 evőkanál kristálycukor
fél teáskanál só
0,4 dl hideg víz

a sárgakrémhez:
6 tojássárgája
12,5 dkg kristálycukor
4 dkg liszt
5 dl tej
1 vaníliarúd

a szilvatöltelékhez:
50 dkg szilva
2 evőkanál barna cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 mokkáskanál őrölt szegfűszeg
2 dl vörösbor

Elkészítés: a tészta hozzávalóit a víz kivételével összemorzsoljuk, majd a vizet hozzátéve gyors mozdulatokkal sima tésztát gyúrunk belőle. Felhasználásig a hűtőbe tesszük letakarva.
A sárgakrémhez a tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, belekeverjük a lisztet és felengedjük a tejjel, csomómentesre keverjük. Feltesszük egészen kicsi lángra és állandó keverés mellett besűrítjük. Kevés porcukrot szórva rá (nem bőrösödik be) hagyjuk kihűlni.
A szilvatöltelékhez a szilvákat kimagozzuk és négyfelé vágjuk. Megszórjuk a cukorral és a fűszerekkel, majd felöntjük a vörösborral és kb. 15 perc alatt puhára főzzük, közben a leve is besűrűsödik.
A tésztából egy keveset lecsípünk, a többi tésztát kinyújtjuk 3 mm vastagságúra és kör formát formázunk belőle. 1 nagy, vagy 4 kisebb piteformát kibélelünk vele, és az alját villával megszurkáljuk.
A sárgakrémet egyenlő arányban, egyenletesen elosztjuk a tésztán. Ezután kanál segítségével a kihűlt szilvát a sárgakrémre kanalazzuk. Ne tegyük teljesen tele, mert kifolyik sütés közben.
A maradék tésztát kinyújtjuk és egy műanyag rácsozó segítségével berácsozzuk, majd rátesszük a szilva tetejére és körben levágjuk a felesleget.
Előmelegített sütőbe tesszük be sülni, 170 fokra, kb 30-35 percre. Majd kivesszük, tetejét kevés porcukorral megszórjuk.


14 megjegyzés:

  1. Isteni lehet, én is nézegettem már a könyvben. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katuci!
      Azzal a sárgakrémmel, meg a vörösboros szilvával, valóban nagyon finom volt:-)

      Törlés
  2. Fantasztikusan néz ki! Nemrég én is sütöttem, de egy jóval egyszerűbb pitét...Jó lehet ez a könyv, már olyan sok receptet láttam elkészítve belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Köszi:-)) Nekem a könyv nagyon tetszik, érdemes megvenni, nagyon sok jó recept van benne:-)

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki4 Ezt a tésztát biztosan kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  4. Most vettem szilvát, most időm nincs :( de talán hétévégén...

    VálaszTörlés
  5. Gesztikém, hát én ezt megcsinálom, csak fügével. csak az lóg át most a szomszédból! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fevikém!
      De jó "látni" téged:-))
      Na az is isteni lesz:-) Nálunk elfagyott a füge, de jó ötletet adtál, ma vettem 1 kilót:-))

      Törlés
  6. Szívesen adnék Neked, fürtökben lóg át a szomszédból, és potyog, muszáj azonnal felhasználni, mert támadnak a muslincák, és kár is lenne e mennyei gyümölcsért. Tegnap lekvárt főztem, igaz, nem sokat, de a következő valami finom süti lesz. Hozzad majd a fügés sütireceptedet is. Tudod, mi fügerajongók vagyunk! szép hétvégét Nektek!

    VálaszTörlés
  7. Próbálom:) tészta a hűtőben, krém készen, szilva még párolog :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...