2012. október 5., péntek

Kókuszos keksz


Megint Jadénál barangoltam keksz ügyben. Olyan sok finom keksz van nála, ezt is már régebben kinéztem magamnak, de nem volt itthon kukorica pehely, most vettem így nem volt akadálya a keksz készítésének. Én ugyan nem nagyon szeretem a kókuszt, de ez a keksz valami mennyei. Az eredeti recept itt olvasható, köszönöm a receptet itt is. Szokás szerint megint nem bírtam magammal és egy kicsit változtattam a recepten, de csak annyit, hogy 2 evőkanál darált mandulát is tettem bele és a liszt mennyiségét 25 dkg-ról 20 dkg-ra csökkentettem. A cukor mennyiségét mind beletettem, mert a kukoricapehely nem cukros, hanem natúr volt, és aszalt áfonyát tettem bele apróra vágva.

Kókuszos keksz

Hozzávalók: 
12,5 dkg puha vaj
18 dkg cukor
2 egész tojás
1 tk vanília esszencia
2 evőkanál aszalt ribizli (vagy mazsola, áfonya)
12 dkg kókusz reszelék
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk sütőpor 
csipet só
20 dkg finomliszt
2 evőkanál darált mandula
9 dkg kukorica pehely apróra zúzva. 

Elkészítés: a vajat és cukrot mixerrel habosra keverjük. Egyenként hozzáadjuk a tojásokat, mindegyiket jól eldolgozva a krémben. Hozzákeverjük a vaníliát, kókuszreszeléket és aszalt gyümölcsöt (ha áfonyát vagy barackot használunk, vágjuk apró darabokra). A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, szódabikarbónával, sóval. Ezt fokozatosan belekeverjük a vajba, jól eldolgozzuk. A kukorica pelyhet egy zacskóba tesszük, kézzel vagy nyújtófa segítségével apróra zúzzuk. Minél apróbb lesz, annál jobban be lehet vonni vele a gombócokat. Két tepsit kibélelünk sütőpapírral. A masszából diónyi gombócokat formázunk, ezeket jól meghempergetjük a kukoricapehelyben. Tepsire rakjuk, egymástól 2 ujjnyi távolságra. Kb. 170 fokos sütőben, 15-2o percig sütjük, amíg elkezd pirulni. Ha sötétebbre sütjük, ropogósabb lesz, értelemszerűen ha világosabbra, akkor belül puhább marad. Mindkét esetben finom. Rácsra tesszük hűlni. Ha teljesen kihűlt, zárt edényben eltartható akár 1 hétig is. Ha többet készítünk, zárt edényben lefagyaszthatjuk sütés után úgy, hogy a rétegesen sütőpapír közé zárt műanyag edénybe tesszük. Ha időközben közben megpuhultak, 16o c fokon 5 perc alatt újra ropogóssá frissíthetjük.



4 megjegyzés:

  1. De jó, nagyon szeretjük a kókuszt is:) Ezek ilyen kis golyók maradnak sütés után is, nem lapulnak le?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tollanyu!
      Ha megnézed, egy picit lapult, de nem nagyon. Szeretem azokat a kekszeket, amelyek ilyen kis gömbölyűek maradnak:-))

      Törlés
  2. Finom, ropogós keksznek tűnik. Nálunk biztos nyerő lenne kekszfalván! Guszták!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...