2012. november 29., csütörtök

Karfiol krémleves camembert sajttal


Nekem nagyon bejönnek a krémlevesek, sokfélét készítettem már, kedvencem a cukkini krémleves sárgarépával. Ez a leves is majdnem ugyan úgy készült, csak karfiollal, azt hiszem sikerült egy újabb kedvencet készíteni. A mustár, az oergano, a szerecsendió finoman kiérzik belőle, egyszerű és nagyon finom. Mindegyik tányérba egy szelet camembert sajtot tettem és pirított zsemlekockát is lehet bele tenni.

Karfiol krémleves camembert sajttal tálalva

Hozzávalók:
50 dkg sárgarépa,
60 dkg karfiol,
1 fej vöröshagyma,
1 evőkanál vaj,
1 evőkanál mustár,
oregano (itt friss),
tárkony,
só,
őrölt bors,
szerecsendió,
2 dl tejföl,

tálaláshoz:
camembert sajt,
pirított zsemlekockák.

Elkészítés: a sárgarépát nagylyukú reszelőn lereszelem, a karfiolt rózsáira szedem. A vajon megdinsztelem a hagymát, majd rádobom a sárgarépát és együtt dinsztelem pár percig. Ekkor ráteszem a karfiolt, pár perc múlva felöntöm kb 2,5 liter vízzel és puhára főzöm a zöldségeket. Közben beleszórom a fűszereket és a mustárt. Amikor minden puha, merülő mixerrel turmixolom. A tejfölre rámerek 2-3 merőkanál levest a hőkiegyenlítés miatt és behabarom vele. Már nem forralom, csak összemelegítem. Ha kell még utána ízesítem.Tálaláskor mindegyik tányérba teszek egy szelet camembert sajtot és pirított zsemlekockát, aki szereti.

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet. Minden részében csábító, karfiol és az egyik kedvenc sajtom :)

    VálaszTörlés
  2. Szóval, ezt nem kellett volna, de mivel megláttam, ezért most elmegyek a boltba, és.......
    Köszi :)
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  3. Ó, ez nagyon finomnak tűnik... és persze biztos, hogy az is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. èn ugyn igy készitem de mielött majdnem elkészül
      1 dcl. tejsinbe két tolyás sárgáját keverek és 5 percig
      hagyom lasan fözni, ez földobja az izét és szinét.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...