2013. június 26., szerda

Pisztáciás krémsajt


Nagyon szeretem a pisztáciát, de eddig igazából bonbonban, süteményben, fagylaltban használtam. Most azonban kipróbáltam egy sajtkrémben is.
A Facebookon,  Lengyel József mestercukrász pisztáciás finomságait  nézegetve rátaláltam a Noosti Kft oldalára, ahol megláttam azt a pisztáciát, amelyről eddig csak álmodoztam. Tavaly még Olaszországban sem volt szerencsém hozzá. Ez a pisztácia nem más, mint a brontei.
A cég honlapján ez olvasható róla:
"Szicília az egyetlen olyan olasz régió, amely a pisztácia termesztésével foglalkozik (botanikai faja "Pistacia vera"). Az Etna környékén élő emberek több mint három ezer hektárnyi területen specializálódtak a pisztáciára, ami jól kifejezi, hogy ezen a terület ez a fő termény (több mint 80%-a a regionális területnek) és az ültetvényekre igen csak sajátos körülmények jellemzők.
Bronte-t, a pisztácia Édenkertjének is tekinthetjük, mivel az ott termő gyümölcs aromája, íze és jellegzetes smaragdzöld színe általánosan elismert, egyedi és különleges. A "zöld arany", ahogy a brontei zöld pisztáciát nevezik, a legfontosabb gazdasági erőforrás a hatalmas Etna környéki területnek és az ott élő embereknek.
A bontei zöld pisztácia édes, finom és aromás. Mindenekfelett egyedülálló. A Földközi-tenger térségében és az Amerikában található ültetvények terméseitől jól megkülönböztethető sajátságos, érzékszerveinkkel jól tapasztalható tulajdonságai teszik egyedivé a világon.

A Noosti Kft hamarosan megnyíló webáruházában kisebb kiszerelésben megvásárolható ez a különleges pisztácia és a belőle készült pisztácia paszta.
Köszönöm itt is a Noosti Kft.-nek, hogy kipróbálhattam ezt a fantasztikus alapanyagot. 

Jó 10 évvel ezelőtt  a barátainknál ettünk először házilag készült sajtkrémet, tőlük kaptam ezt a zsákocskát is, amibe beleöntöm a kefirt, joghurtot és tejfölt, majd legalább 8 órán át hagyom kicsöpögni. Utána már csak ízesíteni kell. Nagyon finom krémsajt lesz belőle, mindenféle tartósítószer nélkül.


Pisztáciás krémsajt

Hozzávalók:
1 nagy doboz kefir
1 nagy doboz görög joghurt
1 nagy doboz tejföl
4 dkg pisztácia
2 dkg pisztácia paszta
só, bors
1 gerezd fokhagyma

Elkészítés: a kefirt, a tejfölt és a joghurtot összekeverjük, majd a zsákba tesszük és felakasztva legalább 8 órán át csöpögtetjük. A zsákból kivéve összekeverjük a darált pisztáciával, a pisztácia pasztával, az áttört fokhagymával és a végén sóval, frissen őrölt borssal ízesítjük. Tetejét  darált pisztáciával megszórjuk.
Pirítós kenyérrel az igazi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...