2013. július 7., vasárnap

Vörösboros meggyleves


Meggy az nincs a kertben, de minden évben kapunk a barátainktól. Nem volt ez most sem másképp az idén. Nagy részéből vörösborban sült meggy készült, de egy részéből meggyleves. Annyira imádom, hogy képes lennék minden nap ezt enni legalább egy hétig. Mondjuk a magozást annyira nem szeretem, de ez is hozzátartozik a jóhoz :-)
Azt hittem már fent van a blogon, de tévedtem :-)

Vörösboros meggyleves

Hozzávalók:
1 kg meggy
2 mokkáskanál őrölt szegfűszeg,
2 mokkáskanál őrölt fahéj,
5 evőkanál barna cukor,
3 dl tejszín,
2 evőkanál liszt,
2 dl vörösbor (most Egri Bikavér)
1 bio citrom leve és reszelt héja.

Elkészítés: a  meggyet feltesszük főni 2,5 liter vízben. Közben a citrom levét kifacsarjuk, a héját lereszeljük, a fűszerekkel és a cukorral együtt a levesbe tesszük. Felforraljuk és lassú tűzön nem egészen puhára főzzük. Én szeretem, ha kissé roppanós, nem fő szét a meggy.
A lisztet egy kevés vízzel csomómentesre keverjük, hozzátesszük a tejszínt és azzal is jól elkeverjük. Amikor a meggy majdnem puha, a tejszínnel behabarjuk. A behabarásnál el tudjuk kerülni az csomósodást, ha a levesből 2 merőkanállal teszünk  a lisztes tejszínhez hőkiegyenlítés céljából és utána öntjük bele a levesbe. Jól elkeverjük és már csak pár percig forraljuk, nehogy kicsapódjon a tejszín.
A végén hozzáöntjük a vörösbort, de azzal már nem forraljuk. Tejszínhabbal is tálalhatjuk.


4 megjegyzés:

  1. Ez csodásan hangzik! Gyakran készítek meggylevest, de a bor még nem jutott eszembe hozzá - eddig...;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake!
      Én a szilvalevest is így készítem :-))
      http://gesztenyeblog.blogspot.hu/2011/07/vorosboros-szilvaleves-habgaluskaval.html
      Nagyon finom :-)

      Törlés
  2. A bor és a meggy jó páros... Pont ilyen kanalacskám van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Igen a vörösborban sült meggy esete jól bizonyítja, na és ez a leves :-)
      A kanalat nagyon szeretem, egy eurós boltban vettem régebben, sajnos csak 2 db-ot, azóta is hiába keresem.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...