2013. augusztus 22., csütörtök

Ensaimadas, a spanyol briós


Amikor annak idején megláttam Trinitynél , Ő pedig Jadénál , már akkor tudtam, hogy ezt nekem is ki kell próbálnom. Többször készítettem, de ide még nem postoltam, csak a régi blogomba írtam le a receptet.
A briós annyira formás és különleges, hogy nem lehetett kihagyni, csodálatos finom, foszlós,  ezért elhatároztam ezentúl csak ezt a tésztát használom. Köszönöm itt is a receptet. A formázás Jadénál a fázisfotókon látható.

Ensaimadas, a spanyol briós

Hozzávalók: 
25 dkg liszt (BL-80)
25 dkg liszt (BL-55)
 7 dkg cukor,
1/2 tk só,
 2,5 dkg friss élesztő
 2-2,5 dl langyos tej (ez függ a liszttől)
 2 tojás,
 1 evőkanál olvasztott vaj.

töltelék:
6-8 dkg vaj

Elkészítés:
a hozzávalókat a dagasztógépbe tettem és végig futtattam a dagasztó programot. A megkelt tésztát átgyúrtam és 10 egyenlő részre osztottam, majd gömbölyűre formáztam, Hagytam kb. 10 percet pihenni. . A gombócokat egyenként hosszúkásra nyújtottam, szép vékonyra és megkenetem az olvasztott vajjal. A hosszanti oldalánál feltekertem szorosan és így alakítottam csiga formára. A végét aláhajtottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Hagytam kb 30 percet kelni, ekkor lekentem olvasztott vajjal és előmelegített sütőbe tettem be, kb. 170 fokra, légkeverésere és kb. 15 percig sütöttem. Rácson hagytam kihűlni, a tetejét megszórhatjuk porcukorral, de nélküle is nagyon finom.l.
Csodálatos finom, könnyű, foszlós és nagyon mutatós péksütemény lett belőle.






6 megjegyzés:

  1. De guszta! Hogy lesz ilyen "szirmos" Nagyon szépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszta!
      A postban Jade linkje alatt megnézheted a formázást. Ez egy kinyújtott ovális tésztacsík, amit meg kell kenni egy kis olvasztott vajjal és felsodorni. A felsodort tésztánál az összeillesztés fog ilyen szépen kinyílni.

      Törlés
  2. Amikor megláttam az utolsó fotót a Fb-on elvesztem :)
    Csodásak lettek!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...