2013. augusztus 25., vasárnap

Narancsos, csokoládés madeleine


Régebben készítettem már madeleine-t, de Katuci ismét valami csodásat készített és én épp vágytam egy kis csokis sütire. Olyan csodás képet készített hozzá, hogy azonnal meg szerettem volna kóstolni. Nekem nem szilikonos formáim vannak, hanem olyan békebeli fém, különálló formák, amelyek a legkevésbé sem akartak szépen megállni, hanem egyik- másik eldőlt, vele együtt a süti is ferde lett. A másik hiba, ami sokszor jellemző rám, hogy túltöltök minden formát. Itt is előfordult egyik másikkal, ami megbosszulta magát, mert bizony a sütikék szépen megnőttek, egyik-másik ki is futott a helyéből. Ha olyan szépet akarok sütni, mint Katuci, akkor be kell szereznem egy szilikon formát. Annál is inkább, mert a  fém formákat ki kellett kenni egy kis vajjal és kilisztezni, a szilikon formával meg ugye nem kell semmit csinálni.

Narancsos, csokoládés madeleine

Hozzávalók: 
kb.20 nagyobb darabhoz:
3 tojás
12,5 dkg barnacukor
2 kezeletlen narancs finomra reszelt héja
13,5 dkg liszt (BL-55)
2, 5 dkg cukrozatlan kakaópor (nálam Holland kakaó)
 0,6 dkg sütőpor
13 dkg olvasztott vaj

Elkészítés: a cukor kivételével a száraz hozzávalókat összekeverem. A tojásokat a cukorral jó habosra felverem a habverővel, majd beleteszem az olvasztott vajat, a  narancshéjat, ezzel is jól kikeverem. Ehhez a masszához öntöttem a lisztes keveréket és összeforgatom.  A fém formákat vajjal kikenem és egy kis liszttel megszórom. A forma 3/4 részéig teszek a tésztából. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb.10-12 perc alatt megsütöm.
Tetejét porcukorral szórom meg tálaláskor.

2 megjegyzés:

  1. Szia Gesztenye! Újra idetaláltam... tavaly megsütöttem egy iskolai sütiversenyre a Bécsi kuglófodat és most elkérte a receptet a fiam tanára.. :-) Örülök, hogy még mindig blogolsz, szuper ez a Madelein, ki is próbálom, nemrég vettem formákat hozzá ! szép hetet és további sikeres blogot:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andrea!
      Örülök, hogy itt vagy :-)
      Örülök, hogy sikere van a Bécsi kuglófnak :-)
      A madeleine-t próbáld ki nagyon finom :-)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...