2013. november 9., szombat

Gesztenyés keksz vörösborban sült meggyel


A nevemből adódóan imádom a gesztenyét minden formájában. Az is igaz, hogy nem túl sok gesztenyés recept van a blogon :-) Ki érti ezt :-D Akkor most próbálom pótolni a hiányosságokat. Egy finom puha keksz gesztenyével a tetején, csokicsíkokkal.
Az ötletet Piszke: Zserbó apróban süteménye adta, melyet én is elkészítettem és mondhatom az egyik legfinomabb sütemények egyike, mely nem hiányozhat karácsonykor sütemények sorából :-)

Gesztenyés keksz vörösborban sült meggyel

Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 vanília

 töltelékhez
15-20 dkg gesztenyemassza
2 evőkanál rum
10 dkg vörösborban sült meggy (vagy rumos meggy befőtt)

tetejére:
4 dkg csokoládé

Elkészítés: a vajat a liszttel elmorzsoltam, majd a porcukorral,és a vanília kikapart magjaival jól összegyúrtam. Gyorsan kell dolgozni, hogy a kéz melegétől ne olvadjon meg nagyon a vaj. A tésztát legalább 1 órára, de még jobb, ha 1 éjszakára hűtőbe tesszük. A töltelékhez a gesztenyemasszát összekevertem a rummal.
A hűtőből kivettem a tésztát és kb. egyforma diónyi golyókat formáztam belőle, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, nem túl közel egymáshoz. A  hüvelykujjammal mélyedéseket nyomtam a golyókba, két szem meggyet tettem a mélyedésekbe, majd befedtem a gesztenyemasszával. Előmelegített sütőben 170 fokon kb. 15 percig sütöttem. Épp, hogy egy kis  színt kapjon. Ekkor még nagyon puha a keksz, ezért én sütőpapírral együtt szoktam kiemelni, utána mehet bele a következő adag. Amikor kihűltek a kekszek, akkor a felolvasztott csokoládét kicsi műanyag zacskóba tettem és a sarkát picit levágva a kekszekre csokicsíkokat húztam. Nagyon finom, puha, omlós keksz lesz belőle.


4 megjegyzés:

  1. Különleges kekszeket sütöttél, milyen jó lesz majd a közelgő Karácsonyra... Mentettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszta!
      Sokféle keksz készül nálunk a párom miatt :))

      Törlés
  2. Ez is milyen jó kis keksz!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Jajjj de szép a keksz és is a fotó is!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...