2013. december 29., vasárnap

Keksz gomb formában


Már írtam, hogy szeretjük a kekszeket, ezért próbálok minél több félét készíteni, ez a keksz most csak a formája miatt érdekes. Sok helyen láttam már ezt a gomb formájú kekszet és régóta szerettem volna kipróbálni.
A szokásos keksz tésztámat használtam itt is.
A formázása nagyon egyszerű, két különböző méretű kör kiszúrót használtam, az egyikkel kiszúrtam a formát, a másikkal belenyomtam a mintát a szélébe. A lyukakat szívószállal vágtam ki.

Keksz gomb formában

Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 vanília kikapart magjai

Elkészítés: a vajat a liszttel elmorzsoljuk, majd a porcukorral,és a vanília kikapart magjaival jól összegyúrjuk.  Gyorsan kell dolgozni, hogy a kéz melegétől ne olvadjon meg nagyon a vaj. A tésztát legalább 1 órára, de még jobb, ha 1 éjszakára hűtőbe tesszük.
Kb. fél cm vékonyra kinyújtjuk és a nagyobb szaggatóval kiszaggatjuk. A pár milliméterrel kisebb szaggatót ismét rányomjuk a kekszekre, de vigyázva, hogy ne vágjuk át teljesen át a tésztát. Szívószállal két lyukat fúrunk rá és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk azokat.
Előmelegített sütőben 160 fokon kb. 8-10 percig sütjük, nem kell, hogy színt kapjon. Rácson hagyjuk kihűlni. Zárható dobozban sokáig eláll.


8 megjegyzés:

  1. A gomb forma olyan nyilvánvaló :) nagyon jól néznek ki .

    VálaszTörlés
  2. Igazán ötletes, mutatós lett! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Gesztenye!
    Ma elkeszitettem ezt a kekszet.Finom, egyszeru es nagyszeru. Ajandekba adom majd egy kedves fiatal kollegamnak. En a tesztat egy Lidl-es vagyasztozacskoban sodortam ki mert igy konnyebb volt es azutan tettem a hutobe.A letelt ido utan ovatosan levagtam olloval a zacsit es pogiszaggatoval szaggatam ki.A gombjukakat egy mini kor alaku rugos marcipankiszuroval konnyen kilehet szaggatni.Koszi a recit!Nagyon otletes! Szia!

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Talan sikerul megmutatni a gombjaimat.hihi
    http://www.mijnalbum.nl/Album=IWG4GRNS#G8RYZNUK
    Igy sikerult. A tied elethu. A gomblyukasztasnal"nem volt torekeny a teszta nalad? Egy kicsit erzekeny volt "ez nalam. Koszi ujra a receptet, en nagyon otletesnek es kedvesnek talalom.
    Udvozlettel: ILDIKO

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ildikó! Megnéztem, nagyon szépek lettek, a kép szuper :)
      Nekem nem volt törékeny a tészta, lehet kicsit "szárazabb" volt a tészta nálad, ilyenkor egy kiskanál tejfölt lehet hozzá tenni.

      Törlés
  5. Koszonom a valaszod! Legkozelebb teszek bele.
    Udvozlettel: ILDIKO

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...