2014. január 26., vasárnap

Diócska


Ezt a süteményt nagyon régen lagziban ettem, azóta is a számban van az íze. A másik kedvencem az őszibarack, de azt még nem próbáltam. Mindkettőt nagyon szeretem, ezért amikor megláttam a hozzá való formát az egyik székesfehérvári üzletben, azonnal megvettem. El is tettem jó helyre, (már vagy egy éve),  a napokban azonban a kezembe került és tudtam, hogy ezt ki kell próbálni. Azt nem mondom, hogy túl sokszor fogom készíteni, mert egy kicsit babrás, de a végeredmény megéri, mert nagyon finom lett. Igazából másnap a legjobb, amikor a tészta kicsit puhább lesz a krémtől.
A jól bevált linzertésztámat használtam, egy kis dióval kiegészítve. A krémbe is dió került, ha már a formája pont úgy néz ki, mint egy dió.
Az első sütésnél a formát csak kivajaztam, de ez sajnos nem vált be, mert nagy részéből nem jött ki a tészta. A második adag sütésénél már nem csak kivajaztam, hanem ki is liszteztem. Így már simán kijött a formából. 24 db kis formám van, ebből a tészta mennyiségből 30 db kis diócska lett. A formánál arra kell figyelni, hogy ne tegyük teljesen tele a tésztával, én amikor belenyomtam a tésztát, akkor az ujjammal még be is nyomtam a közepét, hogy ne púposodjon fel.

Diócska

Hozzávalók:
a tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg cukor
10 dkg darált dió
2 tojássárgája
1 evőkanál tejföl (szükség szerint)

a krémhez:
10 dkg vaj
10 dkg cukor
10 dkg dió
kb. 1 dl tej (épp csak összeálljon a dióval)

Elkészítés: a tészta hozzávalóiból egynemű tésztát gyúrunk. Gyorsan kell vele dolgozni, hogy a kezünk melegétől ne olvadjon meg nagyon a vaj. Fóliába csomagolva legalább egy órára hűtőbe tesszük. Addig elkészítjük a krémet, a tejet feltesszük forrni, majd beletesszük a diót és azzal együtt átforraljuk, majd hagyjuk kihűlni. A vajat habosra keverjük a cukorral, majd a diós masszát is hozzáadjuk, jól elkeverjük.
A tésztából apró darabokat csippentünk és a kivajazott, kilisztezett formákba nyomjuk, figyeljünk rá, hogy ne érjen a tészta a formán túl. Tepsibe sorakoztatjuk a formákat és előmelegített sütőben, kb. 170 fokon. kb. 8-10 percig sütjük. Egy picit legyen csak barna a széle. Kiszedjük a sütőből és a formában hagyjuk kicsit hűlni. Óvatosan kiütjük belőle a tésztát és amikor teljesen kihűlt, akkor egy kiskanál segítségével az egyik felére krémet teszünk és egy másik tésztával befedjük. Hagyjuk másnapig puhulni.



16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ez a sütike :) külön csábító számomra hogy dió is van benne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye!
      Köszi, örülök, hogy tetszik :-) Nálam is nagy kedvenc a dió :-)

      Törlés
  2. Nyamiu, imádom, én is régi lagzikban ettem, milyen finom volt!! Ki kell próbálni!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi!
      Én is nagyon régen ettem, de a mai napig érzem az ízét. Az enyém is megközelítette, nagyon finom lett :-)

      Törlés
  3. Hasonló, mint nálam de mégis más.. Olyan finom tud lenni! Nagyon jó fotók!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta! Köszi :-)
      Nagyon finom volt. Igen láttam nálad, nagyon ügyes kis szerkezeted van hozzá :-)

      Törlés
  4. Hello, my name is Francesca and I'm Italian. I found your blog by chance and I loved it. I have joined your followers. if you go too foul. Thank you. Francesca.

    VálaszTörlés
  5. A 4cm átmérőjű macaron sütőforma /szilikon/ jó hozzá ? Köszi :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia Ádám!
    Ehhez a sütihez nem jó a macaron sütőforma, mert ez nem macaron, ehhez speciális sütőforma kell, diócska formának hívják

    VálaszTörlés
  7. Megsütöttem, nagyon finom lett!!!
    Látom a Kifőztük magazinban a pisztáciás diócskát, azt milyen formában sütötted?Illéskrisz félében vagy ehhez hasonlóban?
    Hány db lett belőle?Nagyon szépek!!Akarok én is rendelni pisztáciát!
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Marika!
      A pisztáciás diócskát egy elektromos sütőformában sütöttem, Németországból származik. Kb. 40 db lett. A pisztácia a kedvencem, mi nagyon szeretjük :-)
      Gesztenye

      Törlés
    2. Köszönöm, azt hiszem a nővéremnek van ilyen.
      Olyan aranyosak ezek a kis sütik!!!!
      Marika

      Törlés
  8. ez a süti biztos finom meg kellene sütni,ha nem lesz meleg.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...