2014. január 12., vasárnap

Tejfölös lencseleves


Az hiszem az új év elején ettünk annyi lencsét, hogy megérdemeljük a babona valósággá váljon, vagyis gazdagok legyünk. Minden esetre vettünk lottót :-)
Egyébként én egész évben többször is főzök ilyen vagy hasonló lencselevest, mert szeretjük, nem kötjük csak az új évhez.
Ez a recept a Kifőztük januári számában jelent meg, amely továbbra is letölthető innen. 
Én a lencsét nem szoktam beáztatni előtte való este, akkor is elég gyorsan puhára fő.

Tejfölös lencseleves
Hozzávalók: 4 személyre
40 dkg lencse
20 dkg sárgarépa
1 fej vöröshagyma
2 evőkanál olaj
2-2,5 l húsleves alaplé (ha nincs, akkor víz)
2 evőkanál mustár
babérlevél
1 marék petrezselyem
1 marék metélőhagyma

őrölt bors
2 dl tejföl

Elkészítés:
a hagymát megdinszteljük az olajon, majd rátesszük a megmosott lencsét, a karikára vágott sárgarépát, rövid ideig együtt dinszteljük, majd felöntjük 2-2,5 liter húslevessel. Sóval, őrölt borssal, babérlevéllel ízesítjük. Teljesen puhára főzzük, majd a végén belekeverjük a mustárt, hozzátesszük a petrezselymet, a metélőhagymát. A tejföllel behabarjuk és már csak egyet forralunk rajta. Ha szükséges még utána ízesítjük.


2 megjegyzés:

  1. Milyen helyes kis félliteres kis lábos. Anyukámnak volt ilyen. Lencsét újévre főztem, szintén leves formájában. nagyon szeretem a de iszonyúan fel tud fújni... Guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszta! Imádom a kis piros lábosom :-) Mi nagyon szeretjük, én főleg főzeléknek :-)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...