2014. február 23., vasárnap

Krémsajtos Meyer citromos tortácska


Egyszerűen nem tudok betelni a Meyer citrommal. Csodás fűszeres illatú a héja, valamivel édesebb a sima citromnál és nagyon lédús. Most egy mascarponéval készült krémsajtos tortácskának a tésztájába és a krémjébe is került. Ez nem hagyományos torta, mert a mascarponés krém nem töltelékként került a tortába, miután kisült a tészta, hanem egyszerre sültek.
Nagyon citromos, nagyon finom lett. Kicsit türelmetlen voltam a fotózásnál, mert nem hűlt ki teljesen, amikor fotóztam, ezért a közepe túl lágy volt. Ez azonban nem vont le semmit az értékéből, sőt finomabb volt. A tortácska 17 cm átmérőjű formában sült. A hozzávalók nagy része cup-ban (csészében) van megadva, mert az eredeti receptben is így volt. Én is így adom meg, nem mértem semmit, mert van egy olyan mércés poharam, amivel cup-ban és oz-ban is lehet adagolni a hozzávalókat. A csésze 1,8 dl-volt.
Az eredeti recept itt olvasható.

Krémsajtos Meyer citromos tortácska

Hozzávalók:
a tésztához:
2/3 csésze liszt
1/3 csésze cukor
2 teáskanál sütőpor
egy csipet só
1/2 csésze vaj (olvasztott)
2 tojás
1 Meyer citrom leve és lereszelt héja
pár csepp vanília kivonat

 a krémhez:
20 dkg mascarpone
3 evőkanál vaj (olvasztott)
1 tojás
1 csésze porcukor
1 Meyer citrom leve és reszelt héja
 pár csepp vanília kivonat

Elkészítés: először a krémet készítjük el. Az összes hozzávalót habverővel alaposan kikverjük és félretesszük.
A tészta hozzávalóit szintén elektromos habverővel gyorsan összekeverjük. A kapcsos tortaformát kivajazzuk és kilisztezzük, majd a tésztát beleöntjük. Ezután óvatosan a tetejére öntjük a krémet, legalább 2 cm helyet hagyjunk, mert megemelkedik a sütemény. Előmelegített sütőbe tesszük be sülni légkeveréssel, 170 fokon sütjük 35-40 percet. A közepe ekkor még lágy, de ahogy hűl úgy fog szilárdulni. Mivel jó citromos, a tetejét még egy kis porcukorral megszórhatjuk.









8 megjegyzés:

  1. Biztos nagyon finom volt. Itt illatoznak nálam is a tálon a citromok :-) Még gondolkodom mi legyen belőlük :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nelli!
      A Meyer citrom nagyon finom, egy részének levét kicsavartam és jégkocka tartóban lefagyasztottam, nyáron fagyiba jó lesz :-)

      Törlés
  2. Ezt a süti receptet elmentettem köszi! Nem bonyolult és nagyon finom lehet!!! Meyer citrom,hol kapható???? köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mellissina!
      Köszi, valóban érdemes megsütni, mert nagyon finom :-)
      Meyer citromot nagyobb bevásárlóközpontokban, kisebb zöldségeseknél lehetett kapni, már úgy tudom nincs, mert lement a szezonja.
      Én Pestről kaptam, innen: Zöldkonyha Zöldségbolt Bp.XIII.Béke u.71. Próbálj érdeklődni náluk.

      Törlés
  3. Nekem is nagyon tetszik ez a süti, de én is keveset tudok a Meyer citromról... (attól eltekintve, hogy úgy tűnik nekem, hogy most nagyon divatja lett).
    Üdv,
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi! Köszi :-)
      Tavaly is hallottam már róla, de nem volt szerencsém hozzá, idén azonban sikerült venni, nagyon finom :-)

      Törlés
  4. Gyönyörű................ A csészével vagyok kicsit bajban. csésze mennyit jelent?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ildikó!
      A recept felett a szövegben találod, én minden ilyen receptet ezzel a csészével mérek. 1,8 dl volt.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...