2014. február 10., hétfő

Lemon curddal töltött tartelette


A tegnap készített lemon curd, angol citromkrém felhasználásán sokat gondolkodtam, mert annyi mindent szerettem volna készíteni belőle, de a krém mennyisége behatárolta elképzeléseimet. Egy ilyen kis "tortácskát" már régen szerettem volna sütni, így erre esett a választásom, mert olyan mutatósan el lehet készíteni és nem mellesleg nagyon finom.
A tészta receptjét Michel Roux: Tésztavarázs című könyvéből vettem. Óvatosan kell vele bánni, mert kicsit törékeny a tészta, viszont nagyon finom :-) Igazi tertelette formám még nincs, ezért kerámia formában készült, ami viszont nem adta ki olyan szépen  a hullámos szélét a tésztának.

Lemon curddal töltött tartelette 

Hozzávalók: (2 db 12 cm átmérőjű formához)
a tésztához:
12,5 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg porcukor
egy csipet só
1 tojássárgája
1 citrom leve és lereszelt héja

a töltelékhez:
30 dkg lemon curd

a díszítéshez:
1,5 dl tejszín
1 marék brontei pisztácia (ha nincs, akkor bármilyen pisztácia)

Elkészítés: a tészta hozzávalóit gyors mozdulattal összegyúrjuk szép egynemű tésztává és folpackba csomagolva legalább 1 órára hűtőbe tesszük. Lisztezett felületen fél centi vastagra nyújtjuk és a forma nagyságának megfelelően körbevágjuk, plusz ráhagyunk annyit, hogy az oldalára is fel tudjuk húzni a tésztát.  A formát kivajazzuk, kilisztezzük, a tésztával kibéleljük, az alját villával megszurkáljuk. Egy sütőpapírból akkora kerek formát vágunk ki, mint a sütőforma és rátesszük a tésztára. Száraz babot teszünk a sütőpapírra, amely kicsit lenyomja a tésztát, hogy ne tudjon felpúposodni. Előmelegített sütőben 170 fokon 10 percig sütjük, majd levesszük róla a babot a papírral együtt és visszatesszük még legalább 5 percre, majd kivéve, rácson hagyjuk kihűlni.
Közben a tejszínt keményre felverjük, a pisztáciát  durvára vágjuk.
A lemon curddal megtöltjük a tésztát, tetejét a tejszínnel kidíszítjük és a durvára vágott pisztáciával megszórjuk.



9 megjegyzés:

  1. Ó, ez kedvemre lenne! Imádom a citromos dolgokat. Mennyei és a fotók lenyűgözőek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszta!
      Mi is nagyon szeretjük a citromos dolgokat, a Meyer citrom meg különösen nagyon finom :-)

      Törlés
  2. ..én is, én is,...nekem is küldhetnél egy ilyet (a nevét még gyakorolni kell). nagyon finomnak néz ki!!

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki, és gyönyörűek a fotók is! :) Nagyon finomságos lehetett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka!
      Annyira finom volt, hogy muszáj ismételni :-)
      KÖszi :-)

      Törlés
  4. Ez egyszerűen álomszép! ♥ Csodás a fotó, és igazán finomnak néz ki.. ;)
    Csináltam én is lemon curd-ot, azt hiszem, az egyik adag egy ilyenbe fog kerülni.. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ildikó!
      Kíváncsi vagyok majd mire használod a krémet :-)

      Törlés
  5. Nagyon tetszik,el fogom készíteni!! karácsonykor készítettem lemon curd-t(CsakaPuffin blogról) akkor mákos kekszeket töltöttem vele,csak sok lett a krém(5 tojásból) és nem tudtam mennyi ideig lehet tárolni :(

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...