2014. február 27., csütörtök

Limoncellos macaron


Kaptam két csomag mandulalisztet, ami azért nem annyira liszt, ezt is át kellett kicsit szitálni, de jól működött a macaronhoz. Nemrég vettem matcha teaport, már akkor tudtam, hogy szeretném kipróbálni a macaron színezést ezzel, mert ez természetes színező, ellentétben az ételfestékkel. A matcha tea íze érdekes, nekem nem volt zavaró. A felvert  habba tettem bele, de nem mertem először többet tenni, mert így is érezni lehetett. Viszont hozzátéve a mandulát, akkor már nem érződött, legközelebb picit merészebb leszek, bár így sem lett rossz színe.
A zöld szín adta magát, hogy egy Meyer citromból készült lemon curdos ganeche-al töltsem meg. Nagyon finom lett, másnapra megpuhult, a teteje pedig picit roppanós maradt. Felének a tetejére szórtam egy kis citromhéjat, még ízletesebbé tette  a macaronokat.
A maraconhoz Jill Colonna receptjét használtam, fél adagot sütöttem belőle.
Az eredeti recept megtalálható itt.

Limoncellos macaron

Hozzávalók:
9 dkg mandula liszt
13,5 dkg porcukor
7,5 dkg tojásfehérje ( 2 közepes tojás)
5 dkg kristálycukor
2 teáskanál Matcha teapor

 a  töltelékhez:
10 dkg lemon curd
1 dl tejszín (30%)
15 dkg fehér csokoládé
3 evőkanál limoncello

Elkészítés:  a tojásfehérjéket robotgéppel félig felvertem, majd hozzátettem az 5 dkg kristálycukrot és olyan keményre vertem, hogy amikor kiemeltem a keverőt, akkor kis csúcsot hagyott a tojásfehérje a lapáton. Közben apránként hozzátettem a Matcha teaport is. Ekkor az átszitált cukros mandulát fakanállal hozzákevertem, de vigyázni kell, hogy teljesen ne törjük össze a habot, de azért a levegő buborékok nagy része kimenjen belőle. Akkor jó a massza, ha a  fakanálról úgy folyik le, mint a láva, folyamatosan, nem szakadozva.
A masszát habzsákba tettem és a szilikon macaron sütő lapra egyenlő köröket nyomtam belőle. A macaron lapot egy sütőlapra helyeztem, majd párszor a pulthoz csapkodtam finoman, hogy a
levegőbuborékok kimenjenek belőle és szép sima legyen a teteje.
A macaronoknak szobahőmérsékleten kb. 45 percet kell pihenni, hogy egy kicsit száradjon a teteje. 
Ekkor készítettem el a limoncellos ganache krémet. 
A tejszínt gyöngyözésig melegítettem , majd ráöntöttem a fehér csokoládéra és addig kevertem, amíg teljesen fel nem olvadt, hagytam kicsit hűlni. Hozzákevertem a lemon curdot, a limoncellot, a krémet habzsákba tettem, majd felhasználásig a hűtőbe került..
Előmelegítettem  a sütőt 150 fokra és a 45 perc letelte után betettem sülni a macaronokat. Ezen a hőfokon sült kb. 6 percig, majd kicsit kinyitottam a sütő ajtaját és visszavettem a hőfokot 130 fokra és így sütöttem még 5 percig. Nem szabad barnulnia, szép "fehérnek" kell lennie. A szilikon formán hagytam kihűlni, mert így szépen lejönnek a formáról.
A limoncellos ganache krémet kivettem a hűtőből és habzsákba téve megtöltöttem a macaronokat vele.


9 megjegyzés:

  1. Olyan szépek! Te már nagy mestere vagy a macaronoknak Geszti :-) A kép és a tortatál is meseszép!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Nelli!
    Mostanában elég jól sikerültek :-) A tálat a páromtól kaptam a névnapomra :-)

    VálaszTörlés
  3. Ez valami mesésen finom! :) Neki kell gyürkőznöm mégis csak ennek a kis makrancos csemegének, hát folyton csábít! :D

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű, imádom a makit!!! :) A tortatál méltó tálalást kapott

    VálaszTörlés
  5. Fogok én még macaront sütni!! :) Gyönyörű!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...