2014. április 7., hétfő

Citromos kalács


Hamarosan Húsvét, amikor is a kalács elmaradhatatlan az ünnepi asztalról. Most egy citromos kalács készült nálunk, ami nagy sikert aratott, nagyon szeretjük a citromos dolgokat.
A recept megjelent a Kifőztük áprilisi számában. amely továbbra is ingyen letölthető innen.

Citromos kalács

Hozzávalók:

40 dkg BL-80-as liszt
2 dkg élesztő
1 dl tej
1,5 dl tejszín (30 %)
5 dkg cukor
1 tojás
csipet só
1 bio citrom héja és leve

tetejére:

1 tojássárgája
szezámmag

Elkészítés: a tészta hozzávalóiból közepes keménységű tésztát gyúrunk, egy tálba tesszük és letakarva hagyjuk a duplájára kelni. Ezután kicsit átgyúrjuk, majd hat egyenlő részre osztjuk, egyesével kb. 20 cm-es hurkákat sodrunk. Hármas fonással két kalácsot formázunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, egymástól kellő távolságra, hagyjuk ismét a duplájára kelni. A végén a tojássárgájával lekenjük és szezámaggal megszórjuk. Előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük, 170 fokon. Rácsra téve hagyjuk hűlni.

3 megjegyzés:

  1. Szia! Van esetleg BL 80-as liszt beszerző helyed, amit ajánlanál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      BL-80-as lisztet elég sok helyen lehet kapni. A nagyobb bevásárlókban biztosan.
      Én a Sparban vettem.

      Törlés
  2. Pont a napokban akarok én is kalácsot sütni... Én megpróbálkozom a 4-s fonással. Limara küldött nekem videót is. nagyon szép lett a képekkel együtt!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...