2014. április 5., szombat

Tojáshéjban sült "brownie"


Amikor megláttam egy angol fotós csoportban - ahová időnként töltök fel képeket - ezt az ötletet, azonnal elkezdtem a tojáshéjakat gyűjteni. Nagyon tetszett, de aztán az egyik blogtársam megmutatta az eredeti linket, és inkább onnét készítettem el. Egy próba volt, mert Húsvétkor szeretném elkészíteni, de ugye ezt azért ki kellett próbálni, hátha nem sikerül. Deee, sikerült, oly annyira, hogy az ismétlés következhet. Már csak arra kell vigyázni, hogy ne töltsem túlságosan meg a tojáshéjakat, mert sütés közben a tetején kifolyik a tészta. Egyik másiknál most így jártam, de nem volt gond, szépen le lehetett szedni a megsült tésztát a tojás oldaláról.
A tojások tetején kis lyukat kell fúrni (én egy hegyes késsel óvatosan megkocogtattam, majd egy akkora lyukat készítettem a tetején, mint a kisujjam. Kiöntöttem belőlük a tojást, majd a héjat alaposan elmostam. Egy lábosba vizet tettem, abba 2 evőkanál sót és feltettem lassú tűzön melegedni. Legalább 10 percig gyöngyözve főztem a tojáshéjakat, majd leöblítettem, jól kiszárítottam.
Egy szilikon muffin sütő formba állítottam bele a tojásokat, hogy sütés közben nehogy elboruljanak.
Legközelebb nem sütöm meg ennyire a tojásokat, mert most nem brownie lett belőle, hanem teljesen átsült. A brownie jellegzetessége pedig az, hogy belül krémes. Na ez most nem ett, de nagyon finom volt.
Az eredeti recept itt található.

Tojáshéjban sült "brownie"

Hozzávalók: 6-8 tojáshoz
10 dkg jó minőségű étcsokoládé
6 dkg vaj
2 db tojás
10 dkg cukor
6 dkg liszt
1 evőkanál holland kakaó
csipet só
1 evőkanál olaj

Elkészítés: a tojásokat alaposan megmossuk és a  tetejükön vágott pici lyukon keresztül kiöntjük. (Ezt máshová használjuk fel). Alaposan kimossuk a héjakat és a fent leírt módon előkészítjük.
A tésztához való tojásokat a cukorral habosra keverjük. A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, hozzátesszük  a vajat és  addig keverjük, amíg el nem olvad. A kicsit kihűlt vajas, csokoládés keveréket a tojáshoz keverjük, a kakaóporral együtt. Végül  a lisztet is beleforgatjuk. A tésztát egy eldobható habzsákba tesszük és ollóval levágjuk a végét.
A tojások belsejébe egy kevés olajat öntünk, körbeforgatjuk, a felesleget kicsöpögtetjük. A tojáshéjak feléig töltjük a tésztát a habzsákból, majd egy szilikon muffin forma mélyedéseibe állítjuk azokat.  Előmelegített sütőbe tesszük be, kb. 170 fokon 12-15 percig sütjük. Tűpróbát is végezhetünk.
Ha kihűlt szépen le lehet pucolni a tojáshéjat. Tojástartóba is tehetjük a húsvéti asztalra, nyílással lefelé, aztán lesz meglepetés, ha feltöri a vendég, vagy a család a tojásokat.










12 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet Geszti :-) Könnyen kijön a héjból? A fényképeid csodaszépek megint!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Nellikém! :-)
      Az ötlet sajna nem az enyém, csak a megvalósítás. Egyet melegen pucoltam meg, az is szépen lejött, de igazából hidegen szebben lehetett megpucolni.

      Törlés
  2. Anya ilyet csináljunk! - Üzenet a gyerkőcömtől. Úgyhogy azonnal mentve, köszi az ötletet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Petra! Örülök, hogy tetszik :-)
      Majd meglesem milyen lett nálatok :-)

      Törlés
  3. Nagyon szépek lettek, én nem merten nekiállni, pont a héj elválasztása miatt aggódva. De most már a bátorság is megvan! :)) Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dina! Nem kell félni tőle, nagyon szépen lejött a héja :-)

      Törlés
  4. Ez mekkora ötlet!!! A fotóid meg csodaszépek mint mindig.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ötletes és milyen mutatós! :) Kipróbálom én is! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon vártam már a pontos receptet, nem kizárt, hogy kipróbálom én is. Gyönyörű lett a fotóiddal együtt! <3

    VálaszTörlés
  7. Annyira jó, már én is gyűjtögetem a héjakat :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ötletes, tuti kipróbálom!:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...