2014. május 11., vasárnap

"Bagoly" keksz


Állandóan keresem az újdonságokat, amivel fel lehet dobni egy-egy kekszet. Legyen az a recept, vagy a forma, vagy bármi más, amitől különbözik az előzőleg készített keksztől. A blogon volt már egy bagoly keksz, és itt a másik forma. Itt a bagoly nem keksznyomdával, hanem  egy úgynevezett szórósablonnal készült, egyszerűen csak a sablon segítségével megszórtam a tésztát kakaóval. A keksz 10 cm-es kiszúróval készült.  A recept a jól bevált kekszreceptem volt. Lehetett volna szebb is talán, de amikor megkaptam a csomagot az Eztettem a boltból,  akkor ez jutott eszembe hirtelen kipróbálás gyanánt. Nagyon édesek, imádom a baglyokat.
A szórósablonok megálmodói a MamintiArt, kivitelezője a Csipkedizájn, megrendelhető az Eztettem a boltból, és a Csipkedizájntól is.
Vettem még másfajta sablont is, az is hamarosan kipróbálásra kerül.

"Bagoly" Keksz

Hozzávalók:
a tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojássárgája
pár csepp vanília kivonat

holland kakaó a tetejére

Elkészítés: a tésztához valókat gyors mozdulattal egynemű tésztává gyúrjuk és fóliába csomagolva legalább 2 óra hosszára hűtőbe tesszük. A tésztát 0,5 cm vastagra nyújtjuk, 10 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. A szórósablon segítségével megszórjuk finoman kakaóval, majd óvatosan leemeljük a sablont, valamennyi keksszel ezt tesszük. Előmelegített sütőben 170 fokon kb. 8-10 percig sütjük, rácson hagyjuk kihűlni.








1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...