2014. május 15., csütörtök

Mandulás brownie tartelette


Imádom ezeket a mini sütiket. Olyan jó kis kétszemélyes adagokat lehet benne sütni. Mióta megvettem ezeket a formákat, sok finomság készült benne. Most egy francia oldalon láttam meg ezt a receptet és nem tudtam ellenállni neki. Elképzeltem, ahogy a finom roppanós külső tészta találkozik a brownie kissé "folyós" tésztájával. Jól gondoltam, nagyszerű találkozás volt.
A recept, amiből inspirálódtam itt található.

Mandulás brownie tartelette


Hozzávalók:
(4 db 12 cm átmérőjű formához)
a tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg porcukor
egy csipet só
1 tojássárgája
fél citrom leve és lereszelt héja

a mandulás brownie-hoz:
3 tojás
15 dkg cukor
10 dkg vaj
10 dkg étcsokoládé (70 %)
5 dkg liszt
1 evőkanál holland kakaó 
8 dkg darált mandula
csipet só

Elkészítés: a tészta hozzávalóiból, gyors mozdulattal egynemű tésztát gyúrunk és legalább 1 órára hűtőbe tesszük. Lisztezett felületen fél centi vastagra nyújtjuk, és a formákat kibéleljük vele.
A brownie-hoz a tojásokat habosra keverjük a cukorral. A csokoládét, a vajat vízgőz fölött felolvasztjuk, és a tojáshoz keverjük. A lisztet, a kakaóval, a mandulával, a csipet sóval összekeverjük, majd a tojásos masszához keverjük. A sütőformákban lévő tésztára öntjük, de csak háromnegyedig, mert sütés közben még emelkedik a tészta. Előmelegített sütőbe tesszük be sülni, 170 fokra, tűpróbáig, ami kb. 20 perc. Akkor jó, ha a közepe még kicsit folyós.




Sweet Valentin Link Party

4 megjegyzés:

  1. ó jajjj!!!! gyönyörűség!

    VálaszTörlés
  2. Szeretem ezeket a kis formákat, olyan finom benne minden süti. Egyszer kókuszos volt az alap, rajta egy vanília krém + gyümölcs... Hát az is fincsi volt. Ez is az gondolom. nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszta!
      Nagyon finom volt, a kókuszos is jó ötlet :-)
      Gesztenye

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...