2014. szeptember 30., kedd

Málnás tartelette


Na jó tudom ám én, hogy már nincs málna, de csak most vettem észre, hogy ez a receptet még nem posztoltam. A recept megjelent a Kifőztük augusztusi számában, amely továbbra is ingyen letölthető innen.

Málnás tartelette


Hozzávalók (4 db 12 cm átmérőjű formához)
a tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg porcukor
egy csipet só
1 tojássárgája
fél citrom leve és lereszelt héja

a krémhez:

15 dkg málna + 10 dkg a díszítéshez
2 dl tejszín (30%)
15 dkg mascarpone
5 dkg cukor

díszítéshez:
citromfű

Elkészítés:
a tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal egyneművé gyúrjuk, és legalább egy órára hűtőbe rakjuk. Lisztezett felületen 1/2 cm vastagra nyújtjuk. A kivajazott, lisztezett formát kibéleljük vele, az alját villával megszurkáljuk. Sütőpapírból a forma méretével egyező nagyságú korongot vágunk, és a tésztára tesszük. Szárazbabot öntünk rá, amely kicsit lenyomja a tésztát, hogy ne tudjon felpúposodni sütés közben. 170 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütjük, majd a nehezéket a papírral együtt levesszük róla. A tésztát még legalább 5 percig hagyjuk sülni, majd rácsra engedjük kihűlni.
Közben elkészítjük a krémet. A málnát villával összetörjük, hozzákeverjük a mascarponét és a cukrot, jól elkeverjük. A tejszínt keményre verjük, a végén összekeverjük a málnás mascarponével óvatosan, nehogy összetörjön a hab. Kanál segítségével a krémet a kihűlt tészták tetejére tesszük, málnaszemekkel és citromfűvel díszítjük.



1 megjegyzés:

  1. mini tartelettes-eket készítettem a recept alapján, a citromlé miatt a tészta túl lágy lett, de attól még formázható. Az volt a gond, hogy sütéskor a kosárkák nem vették fel a forma alakját, girbe-gurbák lettek. Késztettem olyan tésztát is amibe nem tettem citromlevet. Ezzel a tésztával szép egyformák lettek a kosárkák.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...