2014. október 15., szerda

Kókuszlisztes kocka kókuszlisztes brownie-val



Nagyon kedves levelet kaptam a napokban a Klorofill Bt. munkatársától,  amiben érdeklődött, hogy lenne-e kedvem kipróbálni a kókuszlisztet. Bevallom nagy szemeket meresztettem a levelet olvasva, mert hallani hallottam róla, de még sohasem használtam. Szívesen kísérletezem, ezért igennel válaszoltam. Aztán meg hosszasan gondolkodtam, hogy mit is készítsek belőle. Első alkalommal természeteresen süteményt akartam, azzal nagyon nem lőhetek mellé gondoltam.

Mi is  a kókuszliszt?
A kókuszliszt a friss kókusz húsából készül, melyet szárítás és zsírtalanítás után finomra őrölnek. Állaga hasonló a búzalisztéhez, azonban glutén- és laktózmentes. Alacsony szénhidráttartalmú, ideális kenyerek és péksütemények készítéséhez. A magas rosttartalomnak köszönhetően elősegíti a jóllakottság érzését és hozzájárul a jó emésztéshez. 

Tapasztalatom a liszttel kapcsolatban:
Nagyon intenzív illata van a lisztnek, nagyon sok folyadékot vesz fel, óvatosan kell adagolni kezdetben, ha kísérletezni akarunk. Inkább kevesebbet tegyünk bele először, akkor nem érhet bennünket meglepetés.
A sütemény nagyon finom lett, biztos, hogy más ételhez is ki fogom próbálni, már erősen gondolkodom a következő lépésen.

Kókuszlisztes kocka kókuszlisztes brownie-val

Hozzávalók: 8 db 6*6 cm formához amely 5 cm magas
A vaníliás tésztához:
4 tojás
10 dkg cukor
1 vanília kikapart magjai
5 dkg vaj
10 dkg kókuszliszt

a brownie-hoz:
2 tojás
5 dkg cukor
3 dkg vaj
3 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %)
1 evőkanál holland kakaó
5 dkg kókuszliszt 

8 db papírforma 

Elkészítés: a vaníliás tésztánál a tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzátesszük a megolvasztott és lehűtött vajat, a vanília kikapart magjait és a kókuszlisztet. Jól elkeverjük és sütőformákba töltjük annak feléig.
Ezután elkészítjük a csokoládés részt. A kókuszlisztet összekeverjük a kakaóval és félretesszük, a vajat a csokoládéval vízgőz fölött megolvasztjuk és hagyjuk kihűlni. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzátesszük a csokoládés vajat és belekeverjük a kakaóval elkevert kókuszlisztet. Jól összekeverjük és kanál segítségével a vaníliás tészta tetejére kanalazzuk. Vigyázzunk, hogy a formát csak 3/4 részéig töltsük meg, mert megemelkedik a tészta. Előmelegített sütőbe tesszük be sülni kb. 170 fokra, 20-25 percre, tűpróbáig. Tetejét kókuszforgáccsal díszítjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...