2014. november 15., szombat

Vörösborban sült meggyel és gesztenyével töltött keksz

Egy angol fotós csoportban, na meg a pinteresten sokszor láttam egy mooncake-nek nevezett süteményt, csodás mintával a tetején. Aztán nemrégen valaki (most kerestem, de nem találtam ki :-( ) feltett egy mintás kekszet, majd rákérdeztem, hogy hol vette a mintázót, ugyanis imádom a keksznyomdákat. Meg is mondta, én meg megrendeltem. Akkor derült ki, hogy a forma nem is kekszmintázó, hanem töltött keksz formázó és mintázó. Nagyon megörültem a formának, de csak most jutottam odáig, hogy kipróbáljam.
Kerestem hozzá igazi autentikus mooncake receptet, de olyan hozzávalókat tartalmazott, amit itthon nem lehet kapni, vagy ha van is, nem könnyű beszerezni, így maradtam a jól megszokott keksz receptemnél.
Mi más is lehetett volna a töltelék, mint  a nagy kedvenc a vörösborban sült meggy és a gesztenye, nagyon jó kombináció.
Nagyon finom kívül kissé roppanós, belül finom szaftos töltelékkel.

Vörösborban sült meggyel és gesztenyével töltött keksz

Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojássárgája
csipet só

a töltelékhez:
30 dkg gesztenyemassza
5 dkg vörösborban sült meggy
1 dl rum

Elkészítés: a gesztenyemasszát összekeverjük a rummal, a vörösborban sült meggyel, . A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal egynemű tésztát gyúrunk, majd folpackba csomagolva legalább fél órára hűtőbe tesszük. A tésztából diónyi gombócokat formázunk, majd tenyérrel kilapogatjuk. Erre teszünk egy kiskanál tölteléket és a tésztával beborítjuk, kis labdacsokat formázunk. A formázóba tesszük és lefordítva az asztalra rányomjuk a tetejét jó erősen, hogy a hézagokba is menjen a tésztából. Sütőpapírral borított tepsibe sorakoztatjuk, és előmelegített sütőben kb.15-20 perc alatt, 170 fokon készre sütjük. Tetejét porcukorral is megszórhatjuk.





4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta keksz! Kár, hogy nem látni a formázót...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kirszta!
      Köszi, a formázód itt találod
      http://www.cukraszdiszkont.hu/shop.php?id=3534273&idtip=1&idkod=258&valasztas=konkret_termek&valasztas2=
      Gesztenye

      Törlés
  2. Szia Gesztenye!
    Megmutatnád a formázódat? :) Köszönöm előre is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zooj!
      Itt találod a formázót:
      http://www.cukraszdiszkont.hu/shop.php?id=3534273&idtip=1&idkod=258&valasztas=konkret_termek&valasztas2=

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...